Traffic & Web Analytics Manager (H/F) - NETATMO

92100 Boulogne-Billancourt - 04/07/2017

  • Selon profil

  • CDI

  • BAC +4/5

  • 5 - 8 ans


Cela a commencé en 2011, dans 5 petites salles à Boulogne-Billancourt, avec 11 ingénieurs et la première Station Météo connectée. Depuis, nous avons beaucoup avancé …

Avec une équipe internationale composée de plus de 150 personnes impliquées et passionnées, ayant doublé de taille chaque année et levé plus de 30M€, notre société s’est établi comme le pionnier sur le marché de la Maison Connectée.

Nos appareils connectés sont vendus online et par les distributeurs partout dans le monde. Nos 4 catégories de produits ont gagné de nombreux prix aux CES, et nous collaborons également avec des très grandes entreprises en bâtiment telles que Velux et Legrand pour partager avec eux notre expertise produit et travailler ensemble pour révolutionner votre maison.

Et nous avons toujours beaucoup de chemin à faire …
Ambitieux et motivés, avec de nombreuses inventions révolutionnaires dans les tuyaux, nous recherchons des nouvelles personnes pour nous rejoindre.

En bref : l'entreprise NETATMO recrute un(e) Traffic & Web Analytics Manager (H/F) en CDI à Boulogne-Billancourt (code postal 92100). Le candidat idéal ? Expérience de 5 - 8 ans et des compétences en #google adwords # Google Analytics

This position is an integral member of the Sales team and reports to the Head of Digital.You will bring our Traffic Acquisition and Digital Data Analytics to the next level.You will shine in the following responsibilities:

  • Search :
    • SEA: Define and implement an ambitious PPC strategy with our existing Search agency to drive qualified traffic to netatmo.com
    • SEO: Recommend and perform on-site optimizations in order to ensure the highest ranking in organic results
    • Work closely with Product Marketing Managers to improve our content, internal linking and portfolio of keywords
    • Develop and implement link building campaigns

  • Web analytics :
    • Operate as the company expert on Digital Data Analytics
    • Facilitate data driven decision making using web analytics solutions (Google Analytics, Tag Commander…)
    • Create holistic dashboards to communicate critical digital metrics on customer online behavior
    • Provide key analytical insights across various business KPIs

  • Retargeting :
    • Build the most efficient strategy to retarget visitors and create corresponding campaigns

  • Agency Management:
    • Hire and lead the digital agencies who will assist you in reaching your challenging targets
We are a global player, so your playground is wide: Europe + USA

The successful candidate for this position must display :

  • Minimum 2 years of Public Relations (PR) / Communications experience (in-house or in an agency)
  • Proven track record in the tech and/or consumer industry
  • Bilingual in English, a 3rd language is appreciated
  • Very good written skills
  • Ability to multi-task and thrive in a fast-paced environment
  • Strong experience in event planning
  • Superior attention to detail and organizational skills
  • Forward thinking and taking initiatives
  • Bachelor’s degree, preferred majors include Communications and Public Relations

#google adwords # Google Analytics

Cette offre est expirée. Voir d'autres offres